Hela människor
Allt vi gör handlar om människor
Hela människor är vårt tredje fokusområde. Eftersom allt vi gör handlar om människor. Att skapa en bra miljö för alla de människor som dagligen besöker våra hotell och vandrarhem, oavsett om de är gäster, medarbetare, samarbetspartners eller besökare som bara tittar förbi.
Som ett familjeägt företag, grundat på personliga värderingar och etisk affärsdrift, har våra medarbetares trivsel alltid varit en avgörande faktor för vår framgång. Det krävs helt enkelt nöjda människor för att ge den goda service och skapa de bra gästupplevelser som Arp-Hansen Hotel Group är känt för.
Därför bygger en stor del av vårt ESG-arbete på en grundläggande prioritering av människor och deras välbefinnande, både fysiskt, psykiskt, yrkesmässigt, ekonomiskt och socialt, både hos oss och i vår värdekedja.
Vi har idag en stark kultur och en rad strukturer på plats för att säkerställa våra medarbetares välbefinnande, motivation, gemenskap och stolthet. Det tror vi är en av förklaringarna till att vi har en genomsnittlig anställningstid på 4,4 år, mot 2,5 år i branschen som helhet (2024) – och det är något vi är stolta över!
I kapitlet Hela människor kan du lära dig mer om de konkreta åtgärder vi planerar att rulla ut under de kommande åren för att nå våra mål och leva upp till våra egna ambitioner.
Vårt åtagande
9. Vi skapar hög medarbetarnöjdhet och -stolthet vilket inspirerar oss att göra skillnad för varandra och våra gäster
10. Vi utvecklar medarbetarnas kompetens i syfte att locka och behålla arbetskraft samt ge bra gästupplevelser
11. Vi garanterar lika möjligheter för alla oavsett kön, ålder, etnisk bakgrund, sexuell läggning eller andra skillnader
12. Vi engagerar oss i vår närmiljö och gör en positiv skillnad för våra grannar
Våra 2030-mål
- 15 % i personalomsättning
- 3,3 (av 4) i trivselpoäng
- 62 i eNPS
- 4,5 (av 5) i kursutvärdering
- 3,5 (av 4) i psykologisk trygghet
- 3,5 (av 4) i inkluderingskänsla
- </= 8,5 sjukdagar per heltidsanställd per år
- 14 sammen-om-byen-evenemang